Ogólna sprzedaż Snap’a w II kwartale wzrosła o 13,1% rok do roku do 1,1 miliarda dolarów, kończąc się nieco poniżej szacunków Wall Street. Jednak strata netto w wysokości 422,1 mln USD, znacznie większa niż ujemny dochód netto w wysokości 151,7 mln USD rok temu, wydawała się najbardziej niepokoić inwestorów. Podobnie średnia dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wzrosła o 18,4% do 347 milionów, ale średni przychód na użytkownika (ARPU) spadł o 4,5% do 3,20 USD.
Dyrektor generalny Evan Spiegel stwierdził, że wyniki firmy w drugim kwartale „nie odzwierciedlają ambicji Snapa” i planuje wspierać nowe źródła przychodów w celu „dywersyfikacji [jego] górnej linii”. Obecnie przedsiębiorstwo mediów społecznościowych generuje prawie wszystkie swoje przychody z reklam, co było trudne do uzyskania, ponieważ gospodarka spowolniła w 2022 roku.
Niedawno firma wprowadziła Snapchat +, usługę subskrypcji za 3,99 USD miesięcznie, która oferuje użytkownikom ekskluzywne i przedpremierowe funkcje. Interesujące będzie obserwowanie realizacji tego przedsięwzięcia, ale nawet jeśli okaże się, że jest to solidne narzędzie do zarabiania pieniędzy, prawdopodobnie nie zobaczymy istotnych wyników w raportach o zyskach przez dłuższy czas.