- Wstępne było 53,4
- Majowy finał to 53,4
- Złożony PMI 53,7 vs 53,1 exp (53,1 wcześniej)
- Przyrost nowych zamówień spada do 16-miesięcznego minimum
Indeks PMI dla brytyjskich usług odbił się od majowego odczytu przy zaskakujących rewizjach w górę.
Tim Moore, dyrektor ds. ekonomicznych w S&P Global Market Intelligence, który opracowuje ankietę:
„Sektor usług pozostał w fazie ekspansji w czerwcu, ale utrzymująca się wysoka inflacja zaczęła ograniczać wydatki dyskrecjonalne i negatywnie wpływać na prognozy popytu na całym świecie. Wzrost liczby nowych zamówień był najsłabszy od czasu blokady krajowej na początku 2021 r., a respondenci ankiety zgłaszali wahania firm i konsumentów w odpowiedzi na niepewne perspektywy gospodarcze.
„Dane z czerwca wskazały na drugi najszybszy wzrost cen nakładów od czasu rozpoczęcia badania 26 lat temu, napędzany przez silną presję płacową i szybki wzrost kosztów paliwa. dalsza zachęta do obrony marż przed rosnącymi kosztami operacyjnymi. Około 37% panelu ankietowego zgłosiło wzrost opłat od maja, a wielu komentowało plany przeforsowania dalszych podwyżek cen w drugiej połowie 2022 r.
„Dostawcy usług spoglądają nerwowo na tempo sprzedaży i rezerwacje, co doprowadziło do spadku oczekiwań dotyczących działalności biznesowej do najniższych od maja 2020 r. Komentarze respondentów ankiety wskazują, że inflacja zastąpiły obawy i niepewny wpływ wyższych stóp procentowych na popyt klientów COVID-19 ograniczenia jako kluczowy czynnik wpływający na zaufanie biznesowe w całej gospodarce usługowej”.