Boeing Co BA.N poinformował w poniedziałek, że planuje utworzyć w Japonii ośrodek badawczo-rozwojowy (R&D) w celu dalszego rozwoju zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) oraz rozwoju technologii samolotów elektrycznych i wodorowych.
Placówka skupi się również na robotyce, cyfryzacji, automatyzacji i materiałach kompozytowych z włókna węglowego dla przemysłu lotniczego, poinformował amerykański producent samolotów w komunikacie prasowym.
Cel światowego przemysłu lotniczego polegający na zerowej emisji netto do 2050 r. w dużej mierze zależy od jego zdolności do produkcji większej ilości SAF, chociaż samoloty elektryczne i napędzane wodorem mogą odgrywać mniejszą rolę w redukcji emisji.
Przemysł wymaga ogromnych inwestycji w SAF, który wykorzystuje surowce, takie jak tłuszcz zwierzęcy i olej spożywczy, a którego obecnie brakuje i jest znacznie droższy niż konwencjonalne paliwo do silników odrzutowych.
Branża dąży do tego, aby produkcja SAF odpowiadała za 65% zapotrzebowania na paliwo do 2050 r., w porównaniu z mniej niż 0,5% w 2021 r.